facebook bip
naglowek

Aktualności

«  [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21  »

2018-03-20 Korona Gór Świętokrzyskich- Karczówka

Kontynuujemy naszą drogę do zdobycia Odznaki Korony Gór Świętokrzyskich. Tym razem na naszym szlaku czekała Karczówka (340 m. n.p.m).
Planując wyprawę na pierwszy dzień astronomicznej wiosny, nikt się nie spodziewał, że odbędzie się ona w iście zimowej scenerii. Pogoda jednak nas nie zniechęciła.

Z wielką ochotą ruszyliśmy w górę. W samo południe rozpoczęliśmy podejście pod Karczówkę.  Na szczycie przywitał nas zapierający dech w piersiach widok przyprószonego śniegiem Klasztoru Pallotynów. Z tego miejsca rozpościerała się także efektowna panorama na zachodnią część Kielc.
Dzieci rozpoznały osiedla: Ślichowice, Pod Dalnią, Czarnów i Herby.

Zimowa aura sprawiła jednak, że byliśmy bardzo zmarznięci. Ogrzać postanowiliśmy się gorącą herbatą serwowaną w restauracji pobliskiego hotelu.
Po odpoczynku udaliśmy się w drogę powrotną do szkoły. Kolejny szczyt na naszej świętokrzyskiej, górskiej mapie –