| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
| ||
|
Tym razem Świetliki zapoznały się z życiem Ali – bohaterki opowiadania „Bursztyn” A. Chmielewskiej. Okazuje się, że świat niewidomej dziewczynki opiera się na pozostałych zmysłach: dotyku, węchu, słuchu oraz smaku. Dzieci poznały alfabet Braille’a i próbowały odczytać zapisane w ten sposób wyrazy. Za pomocą dotyku uczniowie odgadywali nazwy owoców i przedmiotów. Próbowali narysować ścieżkę od światła do oka korzystając tylko z podpowiedzi kolegi lub zobrazować piosenkę śpiewaną przez nauczycielkę. Uczniowie chętnie przyglądali się modelowi oka i wysłuchali jakie są ułatwienia dla osoby niedowidzącej, a jakie dla osoby niewidomej. Na zakończenie nauczycielka zebrała wszystkie wypowiedzi dzieci na temat zajęć i stwierdziła, że hasło „widzieć inaczej” odnosi się do nas wszystkich. Warto dostrzec to co nas łączy i obdarować się życzliwością i wyrozumiałością.