facebook bip
naglowek

Aktualności

«  [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21  »

2021-09-29 Wycieczka do Ujazdu i Sandomierza

W dniu 29 września 2021roku uczniowie klasy 6a i 6b wraz ze swoimi wychowawcami pojechali na wycieczkę
do Ujazdu i Sandomierza.

Pierwszy punkt na naszej liście zajmowały ruiny zamku Krzyżtopór. Uczniowie poznali historię tego miejsca,
a następnie uczestniczyli w warsztatach na zamku.
Można było wykonać dla siebie upominek, w postaci starożytnej biżuterii lub pamiątkowego odlewu gipsowego z widokiem zamku, który należało pokolorować farbami. Po zakończonej pracy,
z pierwszymi pamiątkami wyruszyliśmy w drogę do Sandomierza. Na miejscu powitała nas pani przewodnik, z którą udaliśmy się na spacer po tym pięknym miasteczku. Zwiedziliśmy Bramę Opatowską, Rynek z Ratuszem, przeszliśmy się malowniczym wąwozem, podziwiając Zamek Królewski. Następnie zwiedziliśmy Podziemną Trasę Turystyczną i Zbrojownię. Nasz pobyt
w Sandomierzu zakończył się lekcją historyczną w podziemiach zbrojowni,
gdzie mogliśmy poczuć klimat dawnych lat, słuchając opowieści o życiu w tym królewskim mieście, a także przymierzając zbroje i suknie z tamtego okresu. Pełni wrażeń zakończyliśmy dzień pamiątkowym zdjęciem przy studni na Rynku i udaliśmy się w drogę powrotną.

To była bardzo udana wycieczka, podczas której nie tylko uczyliśmy się, ale również wspaniale się bawiliśmy, spędzając razem czas.